Maalla ja mailla Maissa maiden tavoilla

Kaikki blogit puheenaiheesta Sharia- laki

Satavuotias siniristilippu

Suomen lippu täyttää tänään 100 vuotta.  

Melkein kaikista tiedotusvälineistä löytyy kirjoituksia Suomen lipun historiasta, ja minäkin kirjoitin aiheesta blogiini espanjaksi.

Maailman lippujen joukossa pohjoismaiden ja myös Suomen lippu herättävät mielenkiintoa muotonsa takia. Kaikkien pohjoismaiden lipuissa on risti. Vanhin lipuista on Tanskan lippu. Ristin olemassaolo ei ole sattumaa, vaan kannanotto siihen mihin arvoihin yhteiskunta rakentuu: kristillisiin.

TV 1 Sharialakia Tanskassa

Tv 1 esitti ansiokkaan ohjelman ”Sharialakia Tanskassa.  Asia oli varmasti monelle yllättävä ja uusi, mutta esimerkiksi juuri Tanskassa ongelma on ollut tiedossa jo pitkään.  Alla jo muutama vuosi sitten julkaistu  tanskalaisen psykologi  Nicolai Sennelsin  julkaisu, josta samat ongelmat näkyvät varsin selvästi. Kirjoitusta on lyhennetty, mutta hänen tuotantoaan löytyy mm. osoitteesta : https://www.jihadwatch.org/2013/09/nicolai-sennels-psychology-

Onko islam tasa-arvoinen vai käynnistetäänkö valistusaika? Onko se mahdollinen?

Islamissa on keskeistä pyrkiä olemaan kunnon muslimi, koska Paratiisiin pelastuminen ei käy pelkän uskon voimalla, kuten kristityillä. Milloin muslimi sitten on kunnon muslimi?

Jumalan tahto käy islamin mukaan ilmi sharia-laissa, joka koostuu sekä Koraanissa annetuista ohjeista ihmisille, että Mohammedin sunnasta - profeetan menettelytavoista, jotka ilmenevät haditheissa, eli profeetan perimätietokirjallisuudessa.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä